<iframe src="https://www.googletagmanager.com/ns.html?id=GTM-M7F7L4F" height="0" width="0" style="display:none;visibility:hidden">

Effectieve inzet van Hubspot marketing automation

HubSpot marketing automation zet ik bij vele opdrachtgevers in die meer uit hun - meestal B2B - marketing willen halen. Een marketing automation platform of software is een tool (!) die het mogelijk maakt om op basis van triggers bij verschillende touchpoints automatisch te communiceren met de doelgroep.  Het doel is meestal om leads te converteren naar klanten. Ofwel; lead funnel management op basis van de dealstages: lead > Marketing Qualified Lead (MQL) > Sales Qualified Lead (SQL) > klant.

Content en de bijbehorende contentstrategie zijn essentieel voor het succes van de inzet van marketing automation. Marketing automation is slechts een technisch / functioneel slim vehikel en heeft goede relevante en onderscheidende content nodig die op de doelgroep wordt afgevuurd. Goede content trekt de doelgroep aan en zorgt dat deze interactieert met de uitingen en dus met jouw bedrijf.

Geleverd werk

Onder andere onderstaande bedrijven zijn ondersteund in het opzetten van professionele marketing & sales middels Hubspot marketing automation:

  • Pro Industry uitzendbureau: kandidaat klantreizen + B2B lead funnels + e-mail marketing
  • Schouten Zekerheid verzekeringen : B2C  / B2B direct selling (verzekeringen) + B2B lead funnels + e-mail marketing
  • Total Gas & Power: B2C direct selling (energie) + e-mail marketing
  • Peack interior: B2C direct selling (horeca/retail interieur)+ B2B lead funnels
  • The ScaleUp company: B2B lead funnels (bedrijfsadvies)
  • GITP: B2C direct selling (trainingen)
  • Flexcraft Uitzendbureau: B2B lead funnels
  • Label A digital agency: B2B lead funnels
  • Gemeente Rotterdam - Upstream: B2B + B2C leadfunnels (event marketing)

Een voorbeeld:

  • Er is een marketing of sales doelstelling die gerealiseerd moet worden:
    • Groter bereik binnen de doelgroep
    • Organisatie positioneren als kennisautoriteit
    • 360 graden inzicht en triggers op klant- en prospect gedrag
    • Meer nieuwe klanten, meer uit bestaande klanten halen
  • De beoogde doelgroep wordt via Linkedin Sales Navigator uitgefilterd en geselecteerd
  • Er wordt content gecreëerd die de doelgroep zal gaan aanspreken:
    • Een whitepaper over een specifiek onderwerp 
    • Een uitnodiging voor een inhoudelijke kennisevent
    • Een speciale aanbieding of unieke actie
    • etc
  • De content wordt gepubliceerd daar waar de doelgroep zich begeeft
    • Dit kan linkedin zijn of een ander sociale media platform
    • Een link in de uiting leidt naar een landingspagina
    • Cruciaal: op de landingspagina laadt de prospect het email adres achter (stap 1 in communicatie) en geeft akkoord op  de AVG vinkjes
      • Je moet toestemming van de ontvanger hebben om zodoende de communicatie te intensiveren. Hier begint iedere klantreis mee.
  • Op basis van het ingevulde formulier worden de opeenvolgende stappen & triggers geactiveerd.
    • Marketing automation kan deze triggers omzetten in gerichte communicatie die in offertes en deals resulteren

Ook aan de slag met marketing automation?

Benieuwd wat B2B marketing automation voor jouw bedrijf kan doen? Neem contact op om de mogelijkheden te bespreken.